Het tweede vaatje Hollandse Nieuwe, dat traditiegetrouw wordt geveild in Brasserie & Restaurant De IJmond, heeft dinsdagavond 50.000 euro opgeleverd. Dat is hetzelfde bedrag als vorig jaar.
De opbrengst van het tweede vaatje gaat naar de maatschappelijke stichting Telstar Thuis in de Wijk en de stichting United for Dennis. De inhoud wordt komend weekend op het Havenfestival uitgedeeld aan een groep mindervalide IJmonders die door OIG/IHD naar de Trawlerkade wordt gebracht.
Tientallen ondernemers waren in De IJmond aanwezig om te bieden op het tweede vaatje haring. In tegenstelling tot Scheveningen is geen sprake van een hoogste bieder, maar worden alle bedragen bij elkaar opgeteld. De veiling werd in goede banen geleid door Steef Hammerstein, commercieel directeur van Telstar en goede bekende van veel zakenmensen.
Het team van De IJmond zorgde er net als altijd voor dat het de gasten aan niets ontbrak. Er werd volop Hollandse Nieuwe gefileerd, maar ook de stamppotten vonden gretig aftrek. (foto: Ron Pichel)