Op 21 juni valt het tweede nummer van het .IJmuiden magazine op de mat bij alle Velsenaren. Ook ligt het magazine op koffietafels bij leuke hotspots in Velsen, Amsterdam en Haarlem. Als bonus is in het hart van het blad een uitneembare Rauw aan Zee-evenementenkalender te vinden.
.IJmuiden magazine is een uitgave van Citymarketing IJmuiden. In januari verscheen het eerste nummer. Het magazine dat nu uitkomt is een echt zomernummer met vooral zomerse onderwerpen, evenementen en activiteiten. Maar ook de (zee)haven, gebiedsontwikkelingen, goed wonen en gewoon genieten komen aan bod. Verteld door ‘echte’, bijzondere, bekende en minder bekende Velsenaren. Mensen op de werkvloer bij het uitoefenen van hun beroep of hobby bijvoorbeeld. Hierdoor wordt het magazine bereikbaar en aansprekend voor iedereen.
Ken jij bijvoorbeeld naast events als Dance en Dutch Valley het echte IJmuidense Havenfestival en Zomerfestival? En het Dorpsfeest Santpoort? Weet je bijvoorbeeld dat je mee kan denken over de ontwikkeling van Kustplaats IJmuiden? Wie er verliefd is op de lelijkste stad die hij kent en wat Velsen zo film- en fotogeniek maakt? Ken jij het nieuwe seizoenprogramma van de Stadsschouwburg en de gidsen van het Zeehavenmuseum?
De antwoorden op al deze vragen zijn te lezen in .IJmuiden magazine #2. Het magazine over, voor en door Velsen! Mocht je het magazine niet hebben ontvangen dan kun je op www.ijmuiden.nl na 21 juni de digitale versie bekijken.
Deze week overhandigde Ineke van der Geest, bestuurslid van de citymarketingorganisatie in oprichting, het tweede nummer van het .IJmuiden magazine aan de nieuwe wethouder Jeroen Verwoort. Dit gebeurde aan boord van de Koningin Emma en in het bijzijn van onder andere Velsenaren die een bijdrage aan het magazine hebben geleverd.
(foto: Reinder Weidijk)