Velsen – Telstar kent grote zorgen maar toont veel creativiteit om de problemen het hoofd te beden. Samen met de belangeloze medewerking van een aantal partners gaat Telstar de lucratieve parfummarkt bestormen. Enkele dagen geleden lanceerde ‘Het Huis Telstar’ de geurlijn Frankie Number Six. Vooralsnog exclusief verkrijgbaar in de fanshop van de club uit IJmuiden (telstarfanshop.nl). ‘Kinderen, zorg dat je vader er lucht van krijgt!’, aldus de club uit Velsen-Zuid.
‘Bij de aankondiging van de tweede Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW) liet Minister Wiebes weten dat we ons moeten aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid. Zijn quotes zijn helder: ‘Het heeft geen zin alles in stand te houden’, ‘een groot deel van de economie wordt niet meer zoals die was’, en ‘Het zijn ruige tijden. Gelukkig is er veel veerkracht en inventiviteit bij bedrijven’. En bij voetbalclubs!’
Pieter de Waard, algemeen directeur Telstar: ,,De teksten van Wiebes zijn niet aan dovemans oren gericht. Wij wachten niet als een verschrikt konijn op de aanstormende vrachtwagen. Om een voetbalclub in ‘het nieuwe nu’ in de lucht te houden moeten we andere inkomstenbronnen aanboren. We hebben met Frankie Number Six een lucht gevonden.’’
Frankie number six is volgens Telstar een frisse lucht, ‘ontstaan in IJmuiden, het Parijs van Holland’.
De club brengt het luchtje vol bravour aan de man: ‘IJmuiden staat bekend om haar luchten. Bos, duin, zee, zand, vers gebrouwen ijzer van de lokale hoogovens, pas gevangen Noordzee vis, en Frankie Number Six. De stoere captain van Telstar uit IJmuiden. Al vijftien seizoenen lang dartelt de Witte Leeuw over de vaderlandse velden. Vanaf nu ben jij een welriekende man met een onweerstaanbare aantrekkingskracht en stamina. Net als Frank Korpershoek, de Messi van IJmuiden. Wees Frank, wees Fris! Krijg er lucht van.’ (Foto: eigen)