Tata Steel en Telstar gaan zich ook komend voetbalseizoen gezamenlijk richten op het organiseren van activiteiten voor jongeren in de regio.
Nieuw is dat Tata Steel hoofdsponsor wordt van Telstar Soccer Camps, waarbij kinderen tijdens de zomervakantie drie dagen lang als een echte Witte Leeuw trainen bij Telstar. Dat doen ze samen met spelers uit de selectie van Telstar. Tata Steel steunt verder onder meer het Telstar Thuis in de Wijk / Playing for Success programma en diverse jeugdclinics.
Deze week ondertekenden Hans van den Berg (directeur Tata Steel in IJmuiden), Pieter de Waard (algemeen directeur Telstar) en Steef Hammerstein (commercieel directeur Telstar) bij Tata Steel de nieuwe samenwerkingsovereenkomst, waarna ze op het plein voor het Dudok Huis symbolisch de aftrap daarvan verrichtten.
,,De samenwerking met Telstar sluit perfect aan bij ons Future Generations communityprogramma en ons beleid om mensen in alle opzichten het beste uit zichzelf te laten halen. En daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen,” aldus Hans van den Berg. ,,We willen kinderen op jonge leeftijd motiveren en ze helpen om te bouwen aan een mooie toekomst. Daarbij staan sportieve activiteiten en gezonde voeding centraal. Dat is goed voor de conditie, maar ook voor het mentaal welbevinden en het prestatievermogen van jongeren. Ook bij Tata Steel is er veel aandacht voor de gezondheid van medewerkers. Op dit moment loopt er een drie maanden durende campagne gericht op het stimuleren van beweging, gezonde voeding en voldoende rust.”
Afgelopen seizoen hebben zo’n 300 kinderen uit de regio deelgenomen aan Tata Kids of Steel Football-evenementen. Daarnaast nam een recordaantal van 250 kinderen deel aan de jeugdsimultaan van het Tata Steel Chess Tournament in het Rabobank IJmond Stadion.
Het sociaal-maatschappelijk programma ‘Leven als een Prof’ is succesvol van start gegaan op basisscholen in Velsen. En het bezoek aan het staalbedrijf voor de Playing for Success klas zorgde voor veel enthousiasme onder de deelnemende kinderen.