Telstar heeft een contract voor voor jaar afgesloten met Kelme. Het Spaanse merk levert vanaf het komend seizoen alle sportkleding voor de selectie en technische staf van de Telstar-mannen.
Commercieel directeur Steef Hammerstein is erg enthousiast over de samenwerking. ,,Na een aantal gesprekken werd ons al snel duidelijk dat Kelme de partij was die goed bij een club als Telstar past. Met een mooi assortiment en een slogan die ons heel erg aanstaat, never give up, zie ik onze samenwerking heel positief in. Daarnaast heeft Kelme een bijzonder logo waarin de (leeuwen)poot terugkomt.”
Vanzelfsprekend is ook Kelme blij. ,,Wij zijn er trots op dat wij ons vanaf het nieuwe seizoen kledingsponsor mogen noemen van Telstar”, zegt directeur Simon Kalika. Hij ziet overeenkomsten tussen het merk en de profclub uit IJmuiden. ,,Beiden hebben een positief imago en de ambitie om verder te groeien.”
Kelme is opgericht in 1977 en is nu het grootste Spaanse sportmerk dat in meer dan 50 landen actief is. Kelme is een A-merk dat wereldwijd door talloze top- en amateursporters wordt gedragen. Een merk met een sterk logo die vele voetbalteams aankleedt, maar ook een voetbalmerk met historie! Door de jaren heen heeft Kelme vele teams gesponsord, de bekendste hiervan is de ‘koninklijke’ oftewel Real Madrid.
Op 20 maart kunnen de supporters die aanwezig zijn bij Telstar–Jong PSV meebeslissen over het uitshirt voor het komende seizoen. De club doet drie voorstellen waar de supporters uit kunnen kiezen. Meer informatie volgt.