Velsen – Citymarketing .IJmuiden was de afgelopen periode niet te missen op de festivals in de Velsen Valley. De letters trokken veel bekijks en werden regelmatig op de foto gezet. Vooral tijdens Latin Village toen ze op een speciaal aangelegd strandje stonden. Citymarketing leverde ook een bijdrage aan het geslaagde OV IJmond Zomerevenement.
,,Op Dance Valley, Dutch Valley en Latin Village komen bij elkaar opgeteld zo’n 100.000 bezoekers af’’, zegt citymarketeer Friso Huizinga. ,,Veel daarvan zijn nog nooit in IJmuiden of de andere kernen van Velsen geweest. Door goed zichtbaar te zijn op het festivalterrein hopen wij de bezoekers te verleiden om nog eens terug te komen en te ontdekken wat onze gemeente te bieden heeft. De evenementen in de Velsen Valley zijn net als het Havenfestival, Zomerfestival en Dorpsfeest Santpoort belangrijke instrumenten om Velsen op de kaart te zetten. Die kans willen wij niet laten liggen en zijn daarom blij met de medewerking en het enthousiasme van de festivalorganisaties.’’
De plaatsing van de .IJmuiden-letters was gekoppeld aan de winactie die deze hele zomer loopt. Wie een originele foto van de letters maakt (in het echt of virtueel met de CitySign App), dingt tot 15 september 2019 mee naar een diner voor twee bij een IJmuidens visrestaurant naar keuze. Hiervoor moet de foto met de hashtag #ontdekijmuiden (openbaar) op social media worden geplaatst.
Citymarketing .IJmuiden leverde ook een bijdrage bij de plaatsing van het plaatsnaambord ter gelegenheid van de 25ste editie van Dance Valley. Dit bord, aangeboden door de gemeente Velsen, werd op 8 augustus onthuld door wethouder Jeroen Verwoort en organisator Brian Bout. (foto: Micel van Bergen)