Velsen– Telstar speelt donderdagavond in een uitverkochte Johan Cruijff Arena met ijmuiden.nl op de mouw. Citymarketing Velsen grijpt de bekerwedstrijd tegen ‘grote broer’ Ajax aan om IJmuiden en Velsen op de kaart te zetten.
Samenwerking
‘Wij werken al jaren met Telstar samen op het gebied van stadspromotie,’ vertelt citymarketeer Friso Huizinga. ‘Toen deze mogelijkheid zich voordeed, hoefden we niet lang na te denken. Dit partnerschap gaat verder dan een logo op het shirt. Telstar heeft ook een video gemaakt die laat zien hoe IJmuiden en de club onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Het thema is ‘Dichterbij dan je denkt’. En dat klopt, want Amsterdammers staan binnen no-time bij ons op het strand, in Spaarnwoude of in het stadion. Bovendien hebben veel Telstar-supporters een link met Amsterdam, wat deze wedstrijd extra bijzonder maakt. Dat het duel is uitverkocht, maakt het feest compleet.’
Guerilla marketing
Citymarketing Velsen staat bekend om creatieve campagnes die opvallen. Elk jaar wordt er een actie opgezet die buiten het reguliere activiteitenplan valt. Dit heet guerilla marketing. ‘Eerder reden we met de grote IJmuiden-letters door Amsterdam en vorig jaar gingen we blokarten over de grachten,’ licht Huizinga toe. ‘Het doel is altijd om aandacht te trekken voor de mogelijkheden die IJmuiden en Velsen bieden. Deze acties zorgen voor meer bezoekers op onze website ijmuiden.nl. Het aantal bezoekers is mede daardoor toegenomen.’
Live op tv
De wedstrijd tussen Ajax en Telstar wordt donderdagavond om 21.00 uur uitgezonden op ESPN en STAR Channel. Na afloop wordt een van de gedragen shirts, inclusief het logo van ijmuiden.nl, verloot via de socialmediakanalen van Citymarketing Velsen.
Een van de gedragen shirts wordt verloot! Foto: aangeleverd