Het hotel op de Kennemerboulevard krijgt een nieuwe naam: Apollo Hotel IJmuiden Seaport Beach.
Het afscheid van de naam Holiday Inn past in de nieuwe visie van Apollo Hotels. Sinds 2015 werkt de keten hard aan een nieuwe identiteit met een bijbehorend nieuw logo en een nieuwe naam: Apollo Hotels. De toevoeging Resorts valt van de merknaam af. Het doel: Apollo Hotels neerzetten als een sterk en onafhankelijk merk dat onderscheid biedt.
In januari werden de twee Amsterdamse hotels, Apollo Hotel Amsterdam en Apollo Museumhotel Amsterdam City Centre al officieel Apollo Hotels. Binnenkort pronkt het nieuwe logo ook op het hotel in IJmuiden. In de uitsparingen van de grote A is een persoon herkenbaar. ,,Dit staat voor de gast, die bij ons centraal staat”, vertelt Francesco Monaco, directielid en medeoprichter van Apollo Hotels. ,,Onze medewerkers maken hierin het verschil. Naar eigen inbreng breken zij vast omrande regels zodat onze gasten een top verblijf hebben en bij ons terugkomen. Want waarom alles standaardiseren? Onze gasten zijn ook niet standaard.”
Het hotel in IJmuiden wordt sinds 2009 gerund door Apollo Hotels. Elk Apollo Hotel heeft een eigen identiteit, zo ook Apollo Hotel IJmuiden Seaport Beach. Er verandert niets in het management van het hotel naar aanleiding van deze transitie. ,,De mentaliteit van Apollo Hotels past perfect bij het hotel en het team”, aldus Ivo Fransoo, General Manager van Apollo Hotel IJmuiden Seaport Beach (foto). ,,Met de ideale ligging aan het strand zou je het eigenlijk hét zakenhotel aan zee kunnen noemen. Het hotel heeft hiermee een legio aan mogelijkheden om bruisende evenementen te organiseren.”