food-4494854_1280

Dit bepaalt het succes van jouw foodtruck!

PARTNERBIJDRAGE

Tegenwoordig ontkom je er niet meer aan, maar de foodtrucks zien we als graag geziene gast op feesten en evenementen. We durven zelfs te stellen dat we er al gewend aan zijn geraakt. Dat terwijl het nog niet eens zo gek lang zo populair is. Het is dan ook niet voor niks dat de speciale food-evenementen in vrijwel alle grote steden van het land zo druk bezocht zijn. 

Het grote voordeel is de flexibiliteit van een wagen of kraam. Deze zijn eenvoudig te verplaatsen en niet beperkt tot één locatie. Hierdoor is het ook makkelijker om in te spelen op evenementen zoals Koningsdag of andere pleinen waar festiviteiten worden georganiseerd. Zo kun je tevens sneller aan je landelijke naamsbekendheid werken. 

Om te zorgen dat men je naam of merk beter gaat herkennen is het raadzaam om op een subtiele manier reclame te maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door servetten met logo te bestellen. Er worden altijd zoveel foto’s gemaakt dat de kans groot is dat jouw logo daar ook op prijkt. Je maakt tenminste de kans een stukje groter. Servetten zijn altijd handig, maar dit kan bijvoorbeeld ook met vetwerend papier, ook wel vetvrij papier genoemd. Idem voor gepersonaliseerde snackbakjes.

Heb jij een grotere stand of een heel terras, dan is de aankleding daarvan ook belangrijk. Meestal doet de sfeerverlichting al een hele hoop. Het is ook sfeervol om de kleuren van je logo terug te laten komen op je terras. Dit kunnen o.a. de kleur van de stoelen of de tafels zijn. Ondanks dat het om een foodtruck festival gaat is het wel netjes om de tafels netjes op te maken. Denk aan borden, bestek netjes in bestekzakjes (die je kunt voorzien van je eigen logo) en een accessoire zoals een gezellige kaars. 

Voor de meeste mensen is het een gezellig samenzijn, dit kan een date zijn maar ook een groep vrienden die samenkomt. De sfeer is daarom vaak zeer positief en deze momenten worden ook altijd vastgelegd. Daar kun je ook op inspelen door rondom jouw terras een fotograaf foto’s te laten maken. Die je vervolgens later op je website en social media kunt plaatsen met de naam van het evenement en het logo van jouw bedrijf erop. 

We kunnen vele manieren beschrijven om jouw foodtruck te promoten, maar uiteindelijk is het belangrijkste hetgeen dat je presenteert. Het klinkt logisch dat de kwaliteit op de eerste plek staat, echter gaat dit bij vele foodtruckfestivals mis vanwege de drukte, kleine werkruimte en het geringe aantal personeel. Het is de kunst om ook kwaliteit te leveren gedurende zo’n piekperiode. Probeer je hier dus ook zo goed mogelijk op voor te bereiden. 

Tot slot zouden we een ieder adviseren om alle festiviteiten vast te leggen en dit portfolio op je website en social media te plaatsen. Vergeet daarbij de opdrachten voor bedrijven niet, zodat je ook deze doelgroep kunt bereiken. Laat zien wat je allemaal kan bieden en waar jij de potentiële klant mee kunt ontlasten.