Velsen – Sinds jaar en dag zijn Telstar en Tata Steel met elkaar verbonden. Aan de vooravond van de voorbereiding op het nieuwe seizoen hebben de voetbalclub en het staalbedrijf de samenwerking weer verlengd. En dit is vooral voor de jeugd in de regio goed nieuws.
,,Dat we het partnership met Tata Steel verlengd hebben was een no-brainer’’, aldus Natascha van Grinsven-Admiraal, commercieel directeur van Telstar. ,,Al jaren is Tata Steel maatschappelijk partner en organiseren we samen hele mooie activiteiten voor kinderen uit de regio. Vorige week hebben we bijvoorbeeld nog enorm genoten van de Tata Kids of Steel-middag. Zo’n honderd jongens en meiden hebben onder leiding van profvoetballers en profvoetbalsters een voetbalclinic gehad en tijdens de kidspersconferentie hun vragen kunnen afvuren. Geweldig om zoveel blije gezichten te zien, echt een beleving voor die kinderen.’’
Telstar verbindt
,,Iedereen die begin dit jaar de NPO-documentaire ‘Tussen vis en staal’ heeft gezien, zal snappen waarom wij Telstar steunen. Telstar verbindt. Bij de club gaat het om meer dan alleen voetbal. Het heeft een maatschappelijke functie en samen willen wij de jeugd uit de IJmond helpen om te bouwen aan een mooie toekomst’’, licht Jeroen Klumper, sitemanager IJmuiden bij Tata Steel, toe. ,,Bij supporters, vrijwilliger, spelers en bestuurder, het hart zit op de juiste plaats. Wij zijn enorm trots op de samenwerking en samen met veel collega’s wens ik de Witte Leeuwen, mannen en vrouwen, een mooi seizoen toe!’’
Betrokken en onverschrokken
Telstar wil de meest betrokken en onverschrokken betaald voetbalorganisatie van Nederland zijn. Al jaren organiseert de club de meest uiteenlopende projecten en initiatieven op dit gebied. Ook dit seizoen richt de samenwerking zich op maatschappelijke projecten voor onder andere jongeren in de regio. Tata Steel steunt onder meer het Telstar Thuis in de Wijk / Playing for Success-programma en diverse sportieve clinics voor de jeugd uit de IJmond.
Playing for Success
Playing for Success is bestemd voor kinderen die om sociaal-emotionele redenen niet de prestaties leveren op school die van ze verwacht worden. Het programma moet zorgen voor meer motivatie en zelfvertrouwen en daardoor voor betere prestaties. Het project richt zich op kinderen uit groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs en leerlingen uit de eerste twee jaren van het voortgezet onderwijs. Inmiddels nemen al vijftien scholen uit de regio deel aan Playing for Succes.
Op de foto:
Met uitzicht over het Noordzeekanaal, de fabrieken en de haven, maar ook met de duinen, strand en zee om de hoek, ondertekenen Jeroen Klumper (sitemanager Tata Steel) en Natascha van Grinsven-Admiraal (commercieel directeur Telstar) de samenwerking. (Foto: aangeleverd)