Velsen – Een ruime meerderheid van de inwoners in de IJmond die huishoudelijke hulp ontvangen is tevreden over de geleverde diensten. Uit een door ZorgfucuZ in opdracht van de gemeenten gehouden onderzoek is gebleken dat vier op de vijf goed te spreken is over de huishoudelijke hulp. Het onderzoek werd uitgevoerd door middel van telefonische enquêtes onder de inwoners van Velsen, Beverwijk en Heemskerk die hulp in de huishouding ontvangen. De kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en het contact met de hulp worden over het algemeen als goed ervaren. Alleen bij afwezigheid door ziekte of vakantie gaat het wel eens mis, soms wordt vervangende hulp niet of niet nauwelijks geregeld. Als er al eens klachten zijn over de geleverde diensten, lost de cliënt dit meestal zelf met de huishoudelijke hulp op. Alleen wanneer er aanhoudende problemen of vragen zijn, wordt contact gezocht met de zorgaanbieder. Bij het onderzoek zijn de klanten van zes zorgaanbieders ondervraagd, in totaal werden er 120 enquêtes gehouden. (Tekst: Bos Media Services/foto: Pascal Helmer)