IJmuiden – Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die je steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als je niet zo handig bent met een computer en met internet. Daarom heeft Stichting Digisterker de cursus ‘Werken met de e-overheid’ gemaakt. Cursisten leren hierin hoe ze zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunnen regelen.
De cursist leert in de cursus stap voor stap om steeds meer via internet zelf te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook hoe je iets kunt aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod. De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten. Gecertificeerde docenten leggen de verschillende onderwerpen uit en begeleiden de cursisten.
Vanaf 3 oktober start de cursus Digisterker in de Bibliotheek van IJmuiden. De cursus is gratis, wel wordt aangeraden het cursusboek aan te schaffen om thuis mee aan de slag te gaan. Inschrijven kan via de website www.bibliotheekvelsen.nl of via de balie van de bibliotheek.